hej hästn !

>Idag åkte jag till stallet vid 7, vilket var lagom roligt då min underbart älskade man väckt mig ca 4 ggr under natten .. Underbart de e med karlar ibland eller ? Väl i stallet så morgonfodrade jag, sedan undertiden hästarna åt så la jag mig i en av foderboxarna på några av Texas täcken och sov.. så jääkla sköönt ! haha.. sedan vaknade jag när hästarna ätit klart för att släppa ut dem, pussade lite extra på Texas innan han fick gå ut ! Han får nya dojjor idag med så äääntligen åker snösulor & brodd ;) haha lite sena med "sommaren" eller ? aeh men vi skodde precis när sista snön kom och då visste vi inte om de skulle hålla i sig, så nu har han fått springa runt med brodd och sulor stackarn.

Efter utsläppet mockade jag och fixade mat , sopa stallgången, fyllde vatten i hagarna, samlade ihop allt till dressyrsadeln som förhoppningsvis snart försvinner. Sedan så kom farfar precis när jag var klar.

Väl hemma kollade jag några episoder av sailor moon för att sedan somna om en stund, vaknade vid 16.00 och gick upp för att duscha, sedan åkte jag till pappa & marie och käkade as good mat och letade påskägg ! haha :D Underbart att fortfarande få leta påskägg :)

Dock känner jag att min dagliga kur av hästerier inte är fylld, skulle behöva några timmar till Hos Texas !
Men åker ju upp imorgon igen för att fixa allt med transport och utrs. inför söndagens ridtravarträff ! :)
Carro ska dressyra & jag ska hoppa honom på söndag med en massa andra ridtravare i östergötland ! Super kul ska det bli :)


Kommentarer
Postat av: Erika

schema lägger ni fodringar, utsläpps osv ? :)

2011-04-22 @ 20:34:52
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Snygg outfit :D



sv: Visst äre ballt?! :D

2011-04-23 @ 16:10:43
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0