taggar för kommande helg.

Idag har jag bara tagit det lungt nästan, har varit skapligt sur då jag gått i hundra år över hela staden tappade bort min älskade man och fick gåå hem med skor som skavde ! men som sagt så man bäddar får man ligga.

Imorgon blire att åka till världens finaste Tex ! kanske ta ett skutt eller två inför Helgens bravader ! Ska ju faktiskt tävla :) Dock bara Clear round, fast de e alldeles lagom för oss !
Ska hoppa en 80 bana och Carro kör 70 !

Och tro det eller ej, men ja är faktiskt inriktad på att komma runt banan med en lugn galopp, inte en flapp och snabb som jag brukar, haha efter helgens hoppträning så har jag faktiskt tänkt en hel del ! Och de e sant, min häst stannar inte bara för ja tar kontakt med honom via tygeln och för en förhållning, Han saktar inte alls av utan fortsätter fast i en lugnare galopp.

Självklart försöker jag att inte ha några förhoppningar för helgen men kan inte låta bli att om och om tänka i mitt huvud hur ja ska försöka rida för att få honom lugn och bra ! För första gången är ja inte nervös för om ja får rosett eller ej, för det skiter ja totalt i ! Innan har ja bara tänkt att ja vill ha en rosett sen äre skit samma hur ja får den. Men hallåå upwaking så att säga efter helgens träning, nu i helgen ska ja bara försöka få honom lugn och göra en bra runda ! De e ju faktiskt det träningstävlingar är till för.

Himla bra tränare den där Kristin som fakti
skt fick mig att tänka på att det går att rida runt banan, inte bara styra och låta det gå snabbare och snabbare..
Skata med mig kamera & filmkamera för att försöka få det på film, så får vi hoppas att de går lika bra som de gjorde för mig i lördags att hoppa bana ^^


Kommentarer
Postat av: Erika

Lycka till på tävlingen! :D

2011-04-07 @ 10:49:24
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Sofia Camming - RACEHORSES

Snyggt med det lila schabraket :D

2011-04-10 @ 18:04:19
URL: http://sofiacamming.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0