Schindlers Fabrik.

Idag var vi pa guidad tur igenom Krakow ! Det var jatte spannande och se och hora historien om judarna och de tyska soldaterna. Mycket kanslor att ta in och vaaldigt mycket kultur och intressanta saker att se ! Pa Schindlers fabrik som nu ar ett museeum var det otroligt mycket kanslor. Vi fick se gamla uniformer hakkors och mycket mer ! Aven manniskor som bott och blivit dodade i staden. Jag har tagit valdigt mycket bilder som ni senare kommer att fa se !

Dock har jag ater igen fatt feber, men den har redan efter nagra timmar vila och mat gatt ner igen !
Imorgon ska vi aka till dom gamla Koncentrations lagrena i Autschwiz. Det ska bli sa spannande men tror det kommer bli ganska tungt och fa uppleva hur Judarna vart behandlade dar !

Visste ni att krakow hade 64.000 Judar innan dom vart ockupperade av tyskland ? Och efter kriget fanns endast 2.000 Judar kvar ! Over 90% av alla judar vart utrotade.

Och Judar fick sova pa andra judars gravar. Trodde aldrig att jag skulle bli sa kanslig eftersom innan jag kom hit har allt endast vart fakta, men nar man far se och uppleva blir allt helt plotsligt valdigt annorlunda !


Vill aven passa pa att saga att ja saknar min alskade man i som ar kvar i svergie !
Saknar aven Texas & katten enoormt !

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Gud så spännande! Längtar tills bilderna. :)



Ska skicka iväg ditt set idag oxå ;)

2011-02-21 @ 07:32:26
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0