Dagarna flyger förbi !

Måndag: red jag ut med Victoria, hon är medryttare på en fjordkorsning i stallet. Mycket trevligt ! Dock så släppte underlaget på åkern vid ett väldigt plötsligt tillfälle så Findus & Victoria gick omkull i galoppen. Vi märkte ganska snabbt att de var en täckt mega isfläck mitt på fältet ! otur som fasiken, dock så gick det bra för både häst & ryttare. victoria vart nog lite chockad, tror det var första gången hon ramlade av en häst t.o.m..

Efter incidenten vart Texas väldigt bångstyrlig och skulle bara ruscha igenom helauteritten, men på slutet slappnade han av riktigt fint ! Vi tog även ett skutt på stocken.

Tisdag: Åkte till stallet ganska sent och det var hettande sol ! Tror vi hade hela 8+ ute underbart. Dock när ja kom till stallet såg jag att stackars min lilla prins stod med sitt tjocka vintertäcke på sig, vilket varken han eller jag uppskattade ! Dom hade missat att de stod Vid sol & + grader utan täcke på tavlan, så han hade fått stå med täcke hela dagen, så han var ganska svettig kan man säga.. Tur var så fick han vila ! Plutten hade väl inte ens orkat röra på sig om ja försökt rida den dagen ! haha så de var tur att de var planerat som hans vilodag :) Så han fick bara massa morötter och en skön avborstning !

Onsdag: Idag är jag hästledig ! Och Carro har tat bort sina stygn från operationen, så idag är det hennes dag ! Hon skulle ge sig på att rida med en hand, tur att vi har världens bästa och snällaste häst, d.v.s det kommer nog gå problemfritt ! Jag ska även på BU möte ikväll ! Underbart :) Och har även vart en runda på staden med min älskade man fick ett nytt nässmycke ! Sen så kom även kim & mickis hit med deras katt som är snörps syskon, dock hatade våra katter varandra ! Men de var mikket trevligt iaf.

-Vill ha sommar nu ! :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

SV; hehe tackar så mycket. Är det din häst på haeder bilden? Den är riktigt fin :)

2011-03-09 @ 16:47:38
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Erika

Usch otäckt o gå omkull. :/

Men vilken tur att ingen av dom skadade sig.



Sv:

Ja inte kul att behöva stressa, o känna sig stressad. :/

2011-03-09 @ 17:40:29
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Felicia & ridtravaren Stardom

Fin bild! =)



Sv; Har somnat på alla lektioner hittills, tur att de bara är en kvar ;) Men jag är kass på att köra också är de värsta! ^^ ;) Haha

2011-03-09 @ 18:24:47
URL: http://lifeofstardom.blogg.se/
Postat av: Nelly

Riktigt fin travare du har :)

Gå omkull med häst är inget som är dirket kul :I Har vart med om det två gånger, lite mindre roliga historier ;)

2011-03-18 @ 20:39:37
URL: http://travtjejer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0