Min prins Texas !

Idag åkte ja till stallet halv två ! Det brukar ta en sådär 40 min för mig att mocka, haha fyfan min häst är hästarnas bajs kung ! Men idag hade han knappt pluttat något, eller inte lika mycket iaf, haha kul för er gott folk att veta hur mycket min häst bajsar ! Men är era hästar också experter på att gömma bajs ? Man tror att man har varit super noggran med mockningen sen när man jämnar ut allt i boxen så dyker de upp mera pluttar överallt. Haha så är min  vardag att mocka hos Tex ! Men iaf, idag var ja rekord snabb ! På en halvtimme hade ja mockat, fixat kraft OCH gjort hö påsar !

Så Idag kunde ja ängna min tid helt till att frisera kusen. Så nu är han fin om manen och fossingarna ! Hällde äve ett kilo glansspray överallt på'n haha, inte riktigt men nästan ! Så nu lär väl Carro få en chock när hon åker till stallet.

Dagens Ridpass gick suveräänt ! I love my horse big time.
Han fick välja sälv, banan eller skogen, så han valde att gå hem till stallet, med andra ord de fick bli paddocken. Haha började och värma upp honom lite smått och gjorde en massa skänkelvikningar idag, han var jätte följsam och mjuk, visst på något sätt så är han vääldans bra på att bli en banan när ja gör skänkelvikningar, men idag gick han relativt rakt och gjorde ordentliga skänkelvikningar, sedan galoppa ja lite och han var super lugn och trevlig i galoppen, lite tröck han väl med rumpan för att springa ifrån mig men de gick att parera upp honom ordentligt ! Han var vääldigt lyhörd idag och allt flööt på smooth. Världens finaste hästis ! Han Jobbade riktigt fint i traven med. Fina fina hästis !  Så idag läängtar ja lite extra tills på lördag då vi ska iväg och hopp träna! Har inga förväntningar alls men de ska bli så himla roligt.

Flera datum ja längtar till:
9 April Pay 'n jump - Fursta
24 April Ridtravarträff - Lilla H
27 April Tattuering !

29 Maj Pay 'n Jump - Smedby


<3

Kommentarer
Postat av: josefine - var med och tävla om en mountain-horse fleecejacka!

SV: Vad gullig du är med ditt pepp! :D Inte för att vara sån men B har inte varit ett dugg dum, hon gör rätt när jag gör rätt. Så är det alltid. Inget av dedär var hennes fel, förutom dom 2-3 första ggna hon stannade så var det JAG som bromsade och tog bort henne från hindret för att JAG inte vågade hoppa. Jag satt och grinade för att jag var så rädd och inte vågade hoppa. Dom 2-3 första ggna så var det inte jag som styrde bort, men det var jag som var rädd och inte ville hoppa från första början. Därför stannar hon, hon behöver att ryttaren VILL över. Och det ville inte jag, och då stannar hon. Jag blev för lat och trodde hon skulle sköta jobbet, när jag var osäker. Men så var inte fallet, och då blev jag ännu mer rädd när hon stannade.



2011-03-31 @ 18:20:47
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Erika

Oj.. de var lång tid.

Rör han omkring osv i boxen ?



Hos Raski kan de ta allt från 5 minuter, till max 15-20 minuter om jag stor mocka osv.

Hon gör allt längst bak, lägger lite halm över.

Sen ett lager till. :)

Så där tar jag bort allt, så har jag fått med mig allt.

2011-03-31 @ 19:20:53
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Natalja

För några år sedan var det bara travisar, men nu har det blivit mer och mer ridhästar också :)

Just nu har vi 11 travisar och 9 ridhästar. :)

2011-03-31 @ 19:37:11
URL: http://nataljas.blogg.se/
Postat av: sofia

Sv: Yes! Jag kommer på hoppträningslägret som börjar lördag vecka 27 och slutar lördag vecka 28 :D

2011-03-31 @ 21:33:12
URL: http://sofiaaxh.blogg.se/
Postat av: Emelie

Kul med en massa pay and jumps! :)

2011-03-31 @ 23:38:43
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Sandra Awsome Olausson

Oj, vilket steg :)

2011-04-01 @ 08:00:33
URL: http://sandraawsomeolausson.blogg.se/
Postat av: Nelly

Riktigt fin travare!



Det är så jobbigt med hästar som skiter ner hela boxen. 4 av mina 7 hästar gör det, De tre andra skiter längst ner i boxen och inget annat ställe :P

2011-04-01 @ 12:24:32
URL: http://travtjejer.blogg.se/
Postat av: Lina

sv: åh ja, han är jättefin! Och detsamma måste jag säga, riktigt fin din polle!

2011-04-02 @ 13:51:44
URL: http://supertravarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0