När & varför jag började rida

Jag började rida som sexåring ! För jag har alltid älskat djur, jag började rida tillsammasn med min storasyster, men efter drygt en termin vart min storasyster jätte hästrädd då en tjej i våran grupp ramlade utav, vilket resulterade att både jag och min syster fick sluta rida pga att mina föräldrar hade brist på tid och kände att om bara en unge skulle rida kunde lika grna båda strunta i det ! Haha lite trist men så vare, så jag följde med kompisar till stallet så ofta jag kunde utan att rida oc bara stod och luktade på hästarna och klappade dem. Och jag hade stoora hästplanscher i hela rummet från golv till tak och lekte alltid häst på rasterna, jag var helt enkelt fast vid att jag älskade hästar och att jag en dag skulle börja rida igen.

När jag var tolv år så tyckte min mamma och pappa att jag var stor nog att ta mig till stallet själv ! Vilket resulterade att jag fick börja rida igen och jag kan lova att jag spenderade varenda dag i stallet, jag började rida på en ridskola som hette ekenryttarna och som en del kanske vet är det Helena Lundbäcks stall. Så när jag var tolv började jag rida, rida  och jag red på eken dvs ridskola tills jag blev 15! Sedan har jag haft väldigt många olika sorts medryttar hästar och ponnysar ! Hästar är en del utav mitt liv och Texas är min älskade prins, som jag sa till min man när vi flyttade ihop " du får helt enkelt leva med att jag har två männ i mitt liv" och det har han gjort och jag tror han trivs bra med det också.  ;)




Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, ska vi ta upp alla sporter som jag va tvungen att sluta i pågrund av dig då? ;-)

2011-09-21 @ 08:32:05
Postat av: Natalja

sv; Ja det är härligt :D tack! :)

2011-09-21 @ 08:37:28
URL: http://nataljas.blogg.se/
Postat av: Carro

Snyggisar ;)

2011-09-21 @ 11:39:42
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Moa- Northern Showhorses

Hej!



Vilken fin blogg du har, titta gärna in våran nya blogg som vi har skapat. =)

2011-09-21 @ 17:17:42
URL: http://norhternshowhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0